Na počátku 20. Století po území Rakousko-Uherska jezdily poštovní autobusy, které kromě zásilek přemisťovali i osoby. V roce 2007 společnost Postbus také slavila své 100 výročí. První poštovní linky byly zavedené v roce 1908 a byla to linka Pardubice – Bohdaneč a také Pardubice – Holice.
Autobusová doprava Praha povolená rychlost
Na těchto linkách jezdili autobusy značky Laurin and Klement s dřevěnou karosérií. Tehdy měl vůz spotřebu 62 litrů na 100 km a povolená rychlost byla 26 km/h. Později v 20. Století se začali tvořit soukromé linky veřejné dopravy třeba Praha – Mělník.
Autobusová doprava Praha linky
V roce 1914 už mělo koncesi k provozování služby autobusová doprava Praha 23 linek. Během první světové války se provoz přerušil, po ní se začal opětovně vyvíjet. Silniční a autobusová doprava Praha se sloučili v roce 1933.
Autobusová doprava Praha nákladní automobily
Pošta po první světové válce odkupovala od armády nákladní automobily a přestavěla je na autobusy, které navazovaly na železnici. Od 20. let 20. století se mohly používat pouze autobusy s pneumatikami. Autobusová doprava Praha prošla dlouhým vývojem před tím, než se dopracovala do podoby, kterou známe dnes.